T E C K O M A T O R P S H I S T O R I E N!


Visa inte chatten

Du befinner dig i Teckomatorp.

Det är natt och du står framför ett hus.

Du knackar på dörren.

Inget händer så du lyfter på dörrmattan.

Därunder ligger en nyckel. Du låser upp dörren och kliver in.

Du ser en trappa som leder upp till andra våningen till vänster om dig. Rakt fram finns ett rum men det är för mörkt för att se vad där finns. Till höger har du ett skåp.

Du går upp på ovanvåningen.

Du kommer upp i en hall och ser två dörrar. Du hör ljud från den ena dörren och går och öppnar den.

Där inne sitter en katt och äter.

Du stirrar på katten som tuggar på sitt lilla kattgodis.

Katten stirrar tillbaka.

Du känner obehag inombords och lämnar rummet.

Du går istället ner till det mörka rummet och försöker hitta en strömbrytare till lampan.

"Letar du efter något?" säger en röst bakom dig.

Du vänder dig förskräckt om och får syn på...

..David Sundin!

"Räkna upp 30 olika fågelarter på en minut. Testet startar på min signal." säger han och blåser i en visselpipa.

Du hinner inte nämna en enda fågel innan en mängd B- och C-kändisar närmar sig från alla håll och säger fågelnamn till höger och vänster.

En youtuber, en nagelskulptris och en bakgrundsdansare till Anis Don Demina är, förutom inledningen till världens tråkigaste Bellman-skämt, även vinnare i denna tävling och får fem poäng.

"Ingen tid att förlora!" ropar David Sundin och han och alla B- och C-kändisar skyndar nerför trappan.

Du stannar kvar och snart är de borta.

Du börjar återigen leta efter strömbrytaren till det mörka rummet.

Och ta mig tusan, där är den ju! Du slår på strömmen och...

..inget händer.

Du vickar strömbrytaren upp och ner men fortfarande inget ljus.

Men plötsligt ramlar strömbrytaren ner från väggen.

Du tar upp den och försöker sätta den på plats igen, men då upptäcker du att det sitter en papperslapp i hålet.

Du vecklar upp lappen och läser.

"Den riktiga strömbrytaren finns i skåpet."

Du går till skåpet och rycker i dörren.

Dörren far upp och i skåpet får du syn på...

..ett kassaskåp!

Du går in i skåpet och börjar skruva på vredet på kassaskåpet, men då åker dörren igen bakom dig.

Du vänder dig om och försöker öppna dörren, men det går inte. Du är fast i skåpet!

Lite ljus sipprar in i glipan ovanför dörren. Ljuset faller på en liten plätt på väggen precis under taket.

Du ser att det står något på väggen.

"4v, 2h, 1v, 5h" läser du.

"Kan det vara kombinationen till kassaskåpet?" tänker du.

Du vrider 4 varv åt vänster, 2 varv åt höger, 1 varv åt vänster och 5 varv åt höger.

Du hör hur något klickar till i kassaskåpsdörren och du provar att öppna den.

Den glider upp!

Och därinne ser du strömbrytaren!

Du trycker på strömbrytaren och skåpsdörren öppnar sig igen.

Du skyndar dig ut och går till rummet som tidigare var mörkt.

Där hittar du en tidstråd som lossnat från tiden och som nu leder till en främmande dimension!

Du sträcker dig mot tidstråden som fångar in dig och vips far du iväg till...

..planeten Flurp i galaxen Fx14.

Genast samlas det en massa utomjordingar runt dig.


Vad händer sen?


Passar inte någon av ovanstående fortsättningar så skriv en egen!
Max 250 tecken.

Alfabetets sista bokstav:
Antal tecken kvar