FAQ



Hur köper man biljetter?
Leta upp vilket arrangemang du vill köpa biljetter till.
Bläddra på förstasidan eller använd sökverktyget överst på sidan.
När du hittat rätt arrangemang så välj biljett-typ och antal och klicka på Boka biljetterna.
Nu har biljetterna lagts i din kundvagn.

Vill du boka biljetter till fler arrangemang är det bara att fortsätta,
annars klickar du in på din kundvagn, fyller i din epostadress och klickar på Slutför köpet.
Nu är du klar med bokningen. Ett mail skickas till dig med all information du behöver om betalning etc.
Varje arrangör har sin egen betalningsmetod varför du kan behöva göra två eller flera inbetalningar beroende på hur många olika arrangemang du köpt biljetter till.

Hur säljer man biljetter?
Först behöver du registera ett arrangörs-konto på sajten. Det gör du här.
Eftersom betalningen av biljetterna sker direkt till arrangören så behöver du bland annat fylla i uppgifter om hur dina köpare kan betala.
När det är klart så skapar du ett arrangemang.
Du väljer själv från och med vilket datum arrangemanget ska synas på vår sida, när det ska offentliggöras och när biljetterna ska släppas.
När någon köpt biljetter till ditt arrangemang så får du ett mail med information om köpet.
Via ett administrationsverktyg kan du sedan skicka biljetter till köparna, se hur försäljningen ser ut och mycket annat.
Efter föreställningen skickar vi en faktura på 2% (moms tillkommer) av den totala försäljningssiffran.
Betalningsvillkor: 30 dagar

Jag har inte fått mina biljetter!
Titta först i din spam-korg så mailet med biljetterna inte har hamnat där. Tänk också på att arrangören har upp till en vecka på sig att skicka ut biljetterna till dig efter att betalningen är gjord.
Du kan kontakta arrangören via kontaktuppgifterna som du fick i mailet med bokningsbekräftelsen.
I sista hand kontakta oss. Vi har egentligen inget med själva försäljningen att göra, men kan hjälpa dig att komma i kontakt med arrangören.

Vad kostar det att sälja biljetter?
2% plus moms oavsett biljettpris.
Några exempel:
Du säljer 50 biljetter för 20 kronor styck. Du får in 1000kr och betalar 25kr inklusive moms.
Du säljer 100 biljetter för 50 kronor styck. Du får in 5000kr och betalar 125kr inklusive moms.
Du säljer 300 biljetter för 200 kronor styck. Du får in 60 000kr och betalar 1500kr inklusive moms.

OBS! Tänk på att du kan får rabatt om du värvar arrangörer till oss.
För varje arrangör du värvar får du 10% rabatt under två år.

Kostar det något att köpa biljetter?
Nej, utöver biljettpriset tillkommer inga extra kostnader.

Varför kan jag inte betala biljetterna direkt på sajten?
Vi är ingen traditionell försäljningssajt utan hjälper arrangörer med lite lägre budget att tillhandahålla biljetter.
Därför sker betalning till arrangören och inte till oss.
Eftersom vi inte behöver ha koll på betalningarna och skicka ut biljetter utan arrangören själv gör detta så kan vi hålla nere kostnaderna.

Ett arrangemang jag arrangerar blir inte av. I administrationsverktyget kan jag ställa in eller ta bort det. Vilket ska jag välja?
När du ställer in ett arrangemang så kan du meddela alla som köpt biljetter till arrangemanget och berätta om hur man får tillbaka pengarna osv.
Arrangemanget finns kvar i listan över dina arrangemang men är markerat som inställt.
Du kan när som helst starta upp arrangemanget igen.

Om du istället tar bort arrangemanget så försvinner det utan möjlighet att kunna få tillbaka information om köpta biljetter osv.

Vår rekommendation är därför att man alltid använder funktion Ställ in arrangemang.