Frågor och svar för köparen:

* Jag hittar inte mina biljetter!
Har du laddat ner dem via din dator utan att du har fått välja var du skulle spara dem så borde de ligga i mappen Hämtade filer eller liknande.
Har du laddar ner dem via din mobil så öppna en app för att läsa e-böcker, till exempel iBooks för iPhone. Där borde du få upp dina biljetter.
Hittar du dem ändå inte så kontakta oss så hjälper vi dig.

* Jag har inte fått mina biljetter!
-Om du har betalat så vänta några dagar. Arrangören har upp till en vecka på sig att skicka ut biljetterna till dig efter att betalningen är gjord.
Tycker du att det har gått för lång tid efter betalningen är gjord så kontakta arrangören via kontaktuppgifterna som du fick i mailet med bokningsbekräftelsen. I sista hand kontakta oss. Vi har egentligen inget med själva försäljningen att göra, men kan hjälpa dig att komma i kontakt med arrangören.

* Kostar det något att köpa biljetter?
-Nej, utöver biljettpriset tillkommer inga extra kostnader.

* Varför kan jag inte betala biljetterna direkt på sajten?
-Vi är ingen försäljningssajt på traditionellt sätt utan hjälper arrangörer med lite lägre budget att tillhandahålla biljetter.
Därför sker betalning till arrangören och inte till oss. På så sätt är det arrangörens uppgift att skicka ut biljetter efter betalning
och vi kan på så sätt hålla nere kostnaderna.

* Jag skrev fel mailadress när jag beställde, hur får jag biljetten?
Kontakta oss och lämna så mycket uppgifter som möjligt om ditt köp (arrangemang, antal biljetter, sexsiffriga koden, ditt namn osv) så mailar vi biljetten till rätt e-postadress.

Frågor och svar för arrangören:

* Kostar det något?
-Ja, vi tar ut en liten serviceavgift för varje såld biljett till ett arrangemang.
Just nu ser kostnaden ut så här:
För biljettpris mellan 0 - 39 kr: 0% av biljettpriset.
För biljettpris mellan 40 - 99 kr: 3% av biljettpriset.
För biljettpris mellan 100 - 199 kr: 3% av biljettpriset.
För biljettpris över 200 kr: 3% av biljettpriset.

* Vad är det för skillnad mellan att ställa in ett arrangemang och att ta bort ett arrangemang?
-När du ställer in ett arrangemang så kan du meddela alla som köpt biljetter till arrangemanget och berätta om hur man får tillbaka pengarna osv. Arrangemanget finns kvar i listan över dina arrangemang som du hittar i administrationsverktyget, men är markerat som inställt. Du kan när som helst öppna upp arrangemanget igen.

Om du istället tar bort ett arrangemang så försvinner det utan möjlighet att kunna få tillbaka information om köpta biljetter osv.


För köparen:

Kassa: 0 bokade biljetter